האם כלבים יכולים להידבק בקורונה?

  • פורסם:
  • אין דירוג
no name

וירוס הקורונה שיבש לכולנו את החיים במידה מסוימת. כעת, כאשר מתחילים להיפרד ממנו לשלום ולחזור לשגרת חיים מלאה, עדיין מתעוררות שאלות ולבטים מלווים את  החיים שלנו. ככה זה כשגם וריאנטים חדשים מהדהדים לנו ברקע, וסיפורי זוועה מכל העולם מלווים את השגרה שלנו... כאן מתעוררים בעלי חיות מחמד לשאול ולברר – האם כלבים יכולים להידבר בקורונה? במאמר זה נבין את העניין ונעשה סדר בדברים.

קורונה – משפחה מורחבת של וירוסים

לפני הכול עלינו להבין שקורונה זה שם משפחה עבור וירוסים בעלי מבנה מסוים. הקורונה שהיכתה גלים בשנה האחרונה בכל העולם מוכרת בפי כל בשם קוביד 19 והיא זו שמסוכנת הייתה לבני אדם. אך עבור חיות מחמד לא נשקפה כל סכנה מוירוס זה. אמנם יש מחלה ויראלית בשם קורונה שמוכרת בקרב כלבים, אך זו שונה מהוריאנט שליווה את חיינו בשנה האחרונה. הן מבחינת הסכנה והן מבחינת חומרת המחלה. גם משך הזמן שהמחלה מתבטאת הינה קצרה מאוד, ולרוב היא תוקפת גורי כלבים בלבד.

קורונה אצל חיות מחמד, כיצד?

למדנו כולנו לשמור על עצמנו, ליצור ריחוק חברתי, להמעיט ביציאה ולשמור על ריחוק חברתי ומה בדבר חיות המחמד? מה עם השגרה שלהם בזמן קורונה? התשובה היא שעל חיות המחמד לא באמת יכולנו להשגיח יתר על המידה. שלא לדבר על מסכה אף פה שעלולה לסכם אותם בחנק. באופן כללי ככל שנזהרנו ושמרנו על עצמנו מפני חשיפה, אוטומטית גם חיית המחמד שלנו פגשה פחות אנשים ונשאים למחלה. אך זהירות מיוחדת בקרב חיות מחמד מפני חשיפה לקורונה לא נדרשת.

בריאות הכלב והגנה מפני מחלות

אם כי בכל מקרה חשוב לזכור שתמיד מניעת מחלות עדיפה ויעילה יותר מריפוי. זה כולל מתן חיסונים בשגרה בהתאם להנחיות. כולל שמירה על בריאות כללית באמצעות תזונה מומלצת ופעילות גופנית מתאימה. אורח חיים בריא, כידוע לכולם, משפר את התפקוד של מערכת החיסון ומונע הדבקות במחלות חיידקיות וויראליות גם יחד. כך שבכל מקרה חשוב לכל מי שמגדל חיית מחמד להיות מודע לבריאות של חיית המחמד שלו. להזין אותו במזון איכותי וטוב, לשמור על כושר ופעילות גופנית, ובמידת הצורך לתת לו תוספי תזונה מתאימים למצבו.

רוגע ושלווה כתנאי לבריאות

תנאי נוסף לבריאות הוא רוגע, שלווה. כלבים שסובלים מאווירה של מתח יפתחו חרדות והתנהגויות שליליות. כתוצאה מכך עלולות להתפתח גם מחלות ממחלות שונות. אורח חיים בריא כולל גם שלוות נפש ואווירה רגועה. אלו שומרים על הכלב שלכם בריא ושלו. הוא אוכל כמו שצריך, נהנה לשחק אתכם ולפרוק אנרגיות. הוא יהיה לרוב כלב בריא יותר שיסבול פחות ממחלות שונות. אז שמרו על אורח חיים בריא של עצמכם ושל הכלב שלכם, זו הדרך להגן על הבריאות!

האם אהבתם את המאמר?

שווה לקרוא

מתי לבצע חיסון ראשון לכלב

יש לכם גור מתוק חדש? כמה נפלא! בגיל חודש וחצי יקבל הכלבלב את החיסון הראשון שלו ומאותו הרגע תיכנסו לשגרת חיסונים שנתית שתשמור על בריאותו וגם על בריאותכ

רעידות ופרכוסים אצל כלבים

עוויתות ופרכוסים בקרב כלבים הם תופעה מדאיגה. הם עלולים לנבוע מגורמים שונים ולהיות סימפטום לבעיות חמורות. לכן בעלי כלבים שמגלים פרכוסים ורעידות אצל הכל

למה כדאי לרכוש קולר נגד נביחות?

גידול הכלב שלכם כרוך בשימוש במוצרים שונים שמשפרים את איכות החיים של הכלב ואת חוויית הגידול שלכם, המגדלים. אחד הפריטים השימושיים והנחוצים הוא קולר נגד