אוכל מומלץ לכלבים - איך בוחרים מזון מומלץ לכלבים? דירוג מזון לכלבים

  • פורסם:
  • 5.0
no name

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא איזה אוכל מומלץ לכלבים? זה קורה במיוחד כשאנחנו מגיעים בפעם הראשונה אל חנות חיות ומביטים המומים בכמות ובהיצע של שקי מזון לכלבים. במאמר הבא, אנחנו נתן את התשובות ונפתור את השאלה הזו אחת ולתמיד. 

קודם כל, אוכל לכלבים הוא מזון יבש. חשוב מאוד להתאים את האוכל לכלבך. זה דבר פשוט למי שהכלב שלו בריא באופן שגרתי, אך מתחיל להיות מסובך יותר אם הכלב שלכם אלרגי או שיש לו בעיית בריאות מסויימת. במצב כזה, חשוב לעבור על רשימת המרכיבים של האוכל ובנוסף מאוד מומלץ להתייעץ עם וטרינר כדי שיתאים את האוכל לכלבך באופן המושלם ביותר. הוא ידאג להמליץ לכם על מזון רפואי לכלבים שחיוני ואיכותי עבור כלבכם. אפשר להתייעץ עם וטרינר גם בנוגע לאיזה אוכל מומלץ לכלבים לדעתו האישית.

איך לזהות אוכל איכותי לכלבים?

סדר הרכיבים - ממש כמו במזון של בני אדם, גם במזון של כלבים הסדר של רשימת הרכיבים הוא חשוב מאוד. כך לדוגמא, אם הרכיב הראשון שמופיע ברשימה הוא קמח - אתם יכולים להיות בטוחים שזה המרכיב העיקרי שנמצא במזון שאתם עומדים לקנות. סדר הרכיבים יכול לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת במטרה להעניק לכלב שלכם את האוכל הטוב ביותר עבורו.

מחיר - ניתן לזהות האם אוכל הוא איכותי לפי מחירו. במזונות זולים, ניתן למצוא יותר תחליפי בשר, תוספי טעם וריח וגם פחמימות שלא כל כך טובות כמו תירס. מזון כזה אינו בריא לטווח הארוך. במזונות היקרים, תוכלו למצוא ויטמנים וחומרי גלם יקרים ואיכותיים יותר שיתרמו ויפתחו את כלבכם. טווח המחירים של שקי אוכל הוא בין 100 שח ל-450 שח.

מרכיבים מומלצים - במזון איכותי לכלב, תוכלו למצוא ברשימת המרכיבים שלו: רכיבי בשר, מזון עשיר בחלבון ופחות פחמימות. מזונות המכילים כבש הינם המומלצים ביותר. גם מזון שמכיל דגים נחשב לאיכותי ונכנס לקטגוריית המומלצים. עוד יתרון משמעותי הוא מזון שמכיל אורז(או שיבולת שועל) על פני תירס.

ויטמנים ותוספים - במזון מומלץ לכלבים, תוכלו למצוא ויטמנים ותוספי תזונה, מינרלים. 

אז איך לבחור אוכל מומלץ לכלבים?

אוכל מומלץ לכלבים בוחרים קודם כל לפי גילו של הכלב. האוכל לכלבים מתחלק לפי 3 שכבות גיל, מזון יבש לגורים, מזון יבש לבוגרים וגם מזון יבש למבוגרים. לאחר שאנחנו יודעים כיצד לזהות אוכל איכותי, נעבור לבחור יצרן מזון לכלבים מומלץ. בעת בואכם אל חנות חיות הקרובה, תתרשמו מההיצע הגדול של שקי אוכל לכלבים. על כל שק רשום שם היצרן. יצרנים מומלצים: ויסנט, קנין קוויאר, פרו נייטיב, גו, יוקנובה ורויאל קנין.

מה לא מומלץ לכלב שלי?

אוכל לכלבים שונים - כפי שבטח כבר גיליתם, לכל גיל או מצב רפואי יש את המזון שמתאים לו. המצב הזה נובע מכך שלא כל הכלבים דומים, ולא כל הדיאטות זהות. גורים זקוקים למזון שונה מכלבים בוגרים כדי להתפתח בצורה מיטבית, וכלבים קשישים זקוקים למזון שונה כדי לשמור על בריאותם. בנוסף, יש הבדל בין כלבים גדולים לכלבים קטנים, ופעמים רבות ההבדל הזה בא לידי ביטוי גם בגודל הכופתאות. לכלב עם פה קטן יהיה קשה לאכול מזון עם כופתאות גדולות שמתאים לכלבים גדולים.

אוכל ביתי - קרוב לוודאי, שהכלב שלכם מאוד אוהב אוכל ביתי מבושל או מוכן. אך חשוב לדעת, שהוא ממש אינו בריא לכלבים. באוכל ביתי ניתן למצוא מספר מרכיבים שיכולים להזיק לבריאותו כמו תבלינים שונים. מאכלים ביתיים יכולים לגרום לכלב להקיא או לשלשל.

אוכל של בעל חיים אחר - אם יש לכם חתול בבית והכלב שלכם אוכל מהאוכל שלו, זה דבר שאינו מומלץ. תדאגו ליצור הפרדה בין האוכל של בעלי החיים בבית ולמנוע גישה של הכלב אל האוכל של החתול.

כמויות נכונות - חשוב מאוד לתת לכלב שלכם את הכמות הנכונה ביום. לא מומלץ לתת לכלבכם יותר מהכמות המתאימה שרשומה על האריזה. זה יכול לגרום להשמנה, פגיעה

בבריאות ובאורח חיים של הכלב. 

האם כדאי שיהיו דגנים במזון? עד לאחרונה, גורמים רבים המליצו להעניק לכלבים מזון ללא דגנים. עם זאת, לאחרונה הודיע מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, כי הוא בוחן האם יש קשר בין מזונות נטולי דגנים לבין מחלת לב בכלבים. הבדיקה נפתחה בעקבות דיווחים ברחבי ארצות הברית על בעיות לב אצל כלבים, ובקרב הרשויות התעורר החשש כי מדובר בתופעת לוואי של מזון נטול דגנים. עם זאת, חשוב להדגיש כי בשלב זה עדיין מדובר בבדיקה בלבד, ומינהל המזון והתרופות האמריקני לא הוציא שום הוראה או אזהרה בנוגע למזון כלבים נטול דגנים. אנו עוקבים בדריכות אחר הודעות ה-FDA כדי לשמור על בריאותם של הכלבים שלכם.

מותגים אהובים בישראל בישראל חיים כחצי מיליון כלבים רשומים, ובכל שנה המספר הזה הולך ועולה. בעלי הכלבים נחשבים ללקוחות נאמנים למותגים השונים, וישנם כמה מותגים אהובים במיוחד על בעלי הכלבים המקומיים.

רויאל קנין המותג רויאל קנין היינו מותג צרפתי של מזון סופר פרימיום ותוספי תזונה לכלבים. בשנה האחרונה החליטה היצרנית העולמית להרחיב את פעילותה בישראל, והשיקה מוצרים חדשים שעונים על דרישות ייחודיות של 17 גזעי כלבים שונים.

טייסט אוף דה ווילד מזון מותאם לדרישות התזונה של כלבים. המרכיב הראשון בכל פורמולה של המותג הוא בשר, דג או עוף. החברה משתמשת במקורות חלבון ייחודיים כגון חזירי בר, ביזון (בפאלו), דג מעושן, ברווז צלוי, אייל ובקר אנגוס כדי להפוך את המזון לטעים יותר עבור הכלבים שלכם.

אקאנה המותג אקאנה מתגאה בהובלה של טבלאות המזון השונות לכלבים, והמחיר בהתאם. המזון אינו מכיל פחמימות בעלות ערך גליקמי גבוה, תוספים לא טבעיים או חלבונים צמחיים. זאת, מתוך ניסיון לחקות את התזונה של כלבים וזאבים בטבע.

פרו-פלאן פורינה, היצרנית של מותג המזון לכלבים פרו-פלאן, פועלת כבר 85 שנה ומחזיקה במרכז פיתוח בארצות הברית. בחברה מתגאים בסטנדרטים הגבוהים בעקבות היותה חלק ממשפחת נסטלה. לפרו-פלאן יש סדרה של מוצרי סופר פרימיום שמכילים מוצרים טבעיים ומזונות על שונים. בין השאר, ניתן למצוא מזון לכלבים עם שמן זית שמועשר ברמות גבוהות של נוגדי חימצון, ספירולינה לסיוע בעיכול ושמן זרעי פשתן שמזין את העור והפרווה. כאמור, יש עוד הרבה מותגי מזון לכלבים בישראל ובעולם ולפעמים מרוב מבחר קשה לראות מה עדיף. תמיד מומלץ להתייעץ עם הווטרינר המטפל, בייחוד אם הכלב מתמודד עם בעיות רפואיות שונות.

רוצים להתייעץ?

אתם מוזמנים לחייג אלינו ולהתייעץ בנוגע למזון מומלץ לכלב שלכם. אנו ניתן לכם את חוות הדעת שלנו ונוכל ביחד לבחור עבור הכלב שלכם את המזון המומלץ ביותר עבורו.

האם אהבתם את המאמר?

שווה לקרוא

דנדי דינמונט טרייר - סקירה על סוג הכלב

גזע כלבים שפותח כדי למלא תפקיד של ציד גיריות ולוטרות. לכלבים אלו מזג רגוע, זו הסיבה לכך שמכנים אותם בכינוי ג'נטלמנים מבין כל כלבי הטרייר. הכלב הינו בע

חנות חיות בנהלל

חנויות חיות הן הכלבו לחיות מחמד. יש להן חשיבות רבה עבור בעלי חיות מחמד והן מציעות מגוון רחב של מוצרים, שירותים ואפילו שירותי ייעוץ. כל אלה כדי להצליח

גלוקוזמין לכלבים - מה זה ולמה זה טוב לכלבים עם בעיות פרקים

ככל שהכלבים שלנו מזדקנים, הדבר עלול להיות מלווה בין השאר גם בבעיות מפרקים – ממש כמו אצל בני אדם.בשנים האחרונות עולם תוספי התזונה לכלבים נמצא בהתפתחות