טיפים לטיפוח הפרווה של הכלב

  • פורסם:
  • אין דירוג
פרווה-של-כלב.webp

נושא חשוב שפחות נוגעים בו וקצת קשה יותר למצוא עליו מידע הוא טיפוח הפרווה של הכלב. החשיבות לטיפוח הפרווה של הכלב היא גדולה ומשמעותית ולצערנו יותר מקפידים להסביר על מהו אוכל מומלץ לכלבים, כמה פעמים לצאת עם הכלב ופחות על הנושא הזה. שמירה וטיפוח של פרווה אצל כלבים היא חשובה. הפרווה היא בעצם "הגנה" על הגוף של הכלב. תפקידה להגן על הכלב מפני מזג אוויר קיצוני(חום או קור), נשיכות, עקיצות ועוד. לכן חובה לשמור על ההיגיינה והטיפוח של הכלב כי מדובר בבריאות שלו. פרווה של כלב יכולה להעיד על מצבו הבריאותי. פרווה מבריקה לכלב מעידה על כלב שמצבו הבריאותי תקין. במידה והפרווה נראית קצת דהויה, זה יכול להצביע על בעיות רפואיות מסויימות. במצבים כאלו, מומלץ להתייעץ עם וטרינר.

טיפים לטיפוח פרווה של כלב

מזון ומים

למזון ומים שהכלב שלכם צורך יש השפעה גדולה על הפרווה שלו. חובה לוודא שהכלב שלכם צורך מזון איכותי ומומלץ, שמכיל כמות חלבונים וויטמנים שמתאימה לו. קיימים סוגים שונים של אוכל לכלבים. לכן, חשוב מאוד לוודא שהאוכל מתאים לגילו של הכלב, בדקו את הערכים התזונתיים וספקו לו את המזון המתאים לו. דבר נוסף, חשוב מאוד שלכלב תהיה גישה למים 24 שעות ביממה. הקפידו לשמור על ההיגיינה של קערת המים ונקו אותה לעיתים תכופות.

סירוק

הקפידו לסרק את הפרווה של הכלב על בסיס קבוע. מומלץ להתחיל עם זה כשהכלב גור, מכיוון שיש כלבים שנרתעים מהפעולה הזו. לכן מומלץ להרגיל אותם כבר מגיל צעיר. סירוק הכלב מונעת קשרים, מרחיקה פרעושים וקרציות, ועוזרת למנוע נשירת שיער בבית.

תוספי תזונה

בדיוק כמו בני האדם, גם כלבים יכולים להשתמש בתוספי תזונה. אם הכלב סובל מנשירה או פרווה דהויה, אפשר להתייעץ עם וטרינר שיתאים לו את התוספי תזונה הטובים ביותר עבור הכלב.

רחצה

רחצה לעיתים קרובות אינה מומלצת. בעור של הכלב נמצאים שמנים אשר חיוניים לשמירה על בריאותו. תפקידה של שכבת שומן זו היא להגן עליו מפני חיידקים וזיהומים שונים. ישנם סוגי שמפו לכלבים שיכולים לעזור במניעת קרציות ופרעושים, קשקשים וריח רע. חשוב מאוד לא להשתמש בשמפו של בני אדם מכיוון שלכלבים יש סוג עור שונה.

מברשת לסירוק הכלב, שמפואים, שמנים ובשמים לכלב שלכם, תוכלו למצוא אצלנו בקטגוריית טיפוח והיגיינה לכלבים.

האם אהבתם את המאמר?

שווה לקרוא

חנות חיות בבאר שבע

לרכוש ציוד לחיות זה לא תמיד עניין פשוט. לא תמיד ברור לכם מהו המוצר הנצרך לכם, פעמים אתם מתלבטים בין שני מוצרים דומים, ואתם מעוניינים לשקול את השיקולים

כלבי פאג - מאפיינים, טיפוח ואילוף

יש גזעי כלבים אשר שימשו בשירות האדם. לעומת גזעים אלו יש את כלבי המחמד שנועדו להיות מקור לשעשוע. כזה הוא כלב הפאג. מדובר על כלבלב קטנטן עם אופי שרבים א

כלב מקיא מיצי קיבה

הקאות בקרב כלבים זו תופעה מוכרת ונפוצה. לא, אין הכוונה שזה הופך להיות לדבר נעים וטוב. אבל בכל זאת זה מוכר ולא תמיד מעורר דאגה. לכן, במידה וכלב שבדרך כ